Oddech

28 maja 2021 admin 0 Comments
Jeśli powiem Ci, że istnieję niemalże natychmiastowy sposób na odzyskanie kontroli w sytuacji stresowej,  zwiększenie swojej siły woli i poczucia kontroli w swoim życiu, chciałbyś/chciałabyś z niego skorzystać?
Ankieta
 
No to proszę, wujek przygotował dla Was coś specjalnego. 
Sam z tego korzystam i potwierdzam działanie tej techniki!
Uprzedzam początkowo sam człowiek ze sobą może, czuć się dziwnie ale to naprawdę działa!!
Do dzieła!
 
Technika oddechowa:
->zwolnij rytm swojego oddychania i rób 4 do 6 oddechów na minutę!
(oddech zawiera w sobie: wdech i wydech, WAŻNE BYĆ NIE WSTRZYMYWAŁ/ŁA POWIETRZA TO TYLKO PODNIESIE BĄDŹ UTRZYMA STRES ORAZ STAN UTRATY KONTROLI).
Tak by każdy z nich trwał 10-15 sekund.
Takie tempo jest zapewne wolniejsze niż Twój naturalny oddech, ale sam wiem z doświadczenia, że jest to możliwe.
-> Oddychaj tak od 5- 10 min.
-> sesję zakończ odpowiedzią na jedno z tych pytań:
Co z tego co mam do zrobienia jest najważniejsze do zrobienia teraz?
Zrobienie czego sprawi, że ruszę z miejsca/ odzyskam kontrolę/ poczuję się lepiej?
-> No i oczywiście zacznij to robić!
korzyści:
  • odzyskać poczucie kontroli
  • poczujesz spokój
  • jasność umysłu
  • gotowość do pokonania zachcianek
  • gotowość do podjęcia wyzwań
Co się wydarzy w Twoim ciele:
  • spowolnienie rytmu oddychania pobudza działanie kory przedczołowej (“ODPOWIEDZIALNEJ ZA LOGICZNE DZIAŁANIE ZGODNIE Z PLANEM, BĄDŹ TYM CO DLA CIEBIE WAŻNE DŁUGOTERMINOWO)  i zwiększa zmienność rytmu zatokowego co pomaga wyprowadzić mózg i ciało ze stanu stresu, za to w zamian wprowadza w stan samokontroli. 
CIEKAWOSTKA:
Badania H.S. Song P.M. Lehrer potwierdzają, że dzięki regularnej praktyce powyższej techniki można wzmocnić, odporność na stres i zwiększyć rezerwy siły woli.
W innym badaniu zauważono, że codzienna taka 20 minutowa praktyka takiego oddychania zmniejsza zachcianki i łagodzi depresję u dorosłych którzy wychodzą z uzależnień oraz w pracy ze stresem pourazowym.
 
Pamiętaj, że tak jak w przypadku jedynie patrzenia na truskawki (zakładając, że ich nigdy nie jadłeś) nie dowiesz się jak one smakują do momentu, gdy ich nie spróbujesz.
Tak samo jest z każdą techniką, żeby poczuć jej efekty należy jej spróbować, a w tym wypadku praktykować systematycznie!

leave a comment